Telefoonnummer: 06-36437303 of 053-4619377
Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Opleidingsverschillen jurist - advocaat.
Soms is alleen een advocaat mogelijk
Toevoeging
Wat zijn de voordelen van het inschakelen van een jurist?
Goedkoper dan een advocaat |
Direct beschikbaar voor juridische hulp |
Net zo deskundig |
Laagdrempeliger |
"No cure no pay" mogelijk |
De kosten
Een advocaat hanteert in de regel een hoger tarief dan een juristen. De hoge opleidingseisen en -kosten en de tijd die nodig is voor zijn of haar te behandelen zaken, rechtvaardigen dat ook.
Een jurist heeft de beroepsopleiding van advocaat niet gevolgd en heeft deze voor haar of zijn zaken ook helemaal niet nodig. Een jurist adviseert en onderhandelt met name namens u. Ook kan een jurist namens u naar de rechter, zolang het -globaal gezien- gaat om zaken die aanhangig kunnen worden gemaakt bij de kantonrechter of de bestuursrechter.
No cure no pay
No cure no pay betekent dat u niet betaalt als de zaak niet wordt gewonnen. Juristen mogen procederen op basis van no cure no pay, in tegenstelling tot advocaten. Het winnen van de zaak vereist deskundige en gedreven inzet van de jurist. U weet hierdoor zeker dat uw belangen zo goed mogelijk worden verdedigd.
Laagdrempeliger
Werkt de jurist vanuit huis of komt de jurist bij u thuis of op de zaak, dan is dat een plezieriger en comfortabeler omgeving dan in een chique advocatenpand. U wordt minder uit uw comfortzone gehaald en dat is een prettiger start voor een goede communicatie over de zaak.
Advies en procederen
Iedere jurist en iedere advocaat heeft zo zijn of haar specialisaties. Deze keuze is dus van belang. Een jurist kan u in vele zaken bijstaan. Dat geldt in ieder geval voor alle procedures bij de bestuursrechter, maar ook voor vele procedures bij de kantonrechter. Bij de bestuursrechter komt u terecht als u conflicten heeft met bijvoorbeeld de gemeente, het UWV of de provincie. Bij de kantonrechter heeft u geen advocaat nodig als het gaat om arbeidszaken, huurzaken, consumentenkoop, consumentenkrediet of conflicten met burgers waarbij het om max. €25.000,- gaat. Daarnaast kunt u bij JuriMail terecht voor advies en/of het maken van een bezwaar tegen bijv. een WMO-beslissing.
Volledige en deskundige begeleiding door een jurist in uw zaak, van A tot Z. Een geruststellend idee. Net zo deskundig, maar een stuk voordeliger.
JuriMail is opgericht in 2005 door mevr. mr. Monique M.G. Stegeman.
Na afgestudeerd te zijn aan de Universiteit Utrecht richting economisch publiek- en bedrijfsrecht, heb ik mij enige jaren bij bedrijven bezig gehouden met diverse juridische werkzaamheden. In 2005 ben ik zelfstandig jurist geworden, omdat ik zag dat veel bedrijven in het mkb niet de juiste kennis in huis hebben en er behoefte aan hebben snel en deskundig te worden geholpen. Daarnaast heb ik jarenlang, met veel plezier, les gegeven aan een Hogeschool.
Ik heb me gespecialiseerd in het arbeidsrecht, sociaalzekerheidsrecht en ondernemingsrecht. De wetgeving is behoorlijk aan verandering onderhevig, dus bijblijven is voor ondernemers behoorlijk intensief. Ik begeleid bedrijven bij het uitvoeren van hun arbeidsvoorwaarden en ondernemingszaken.
De ervaring heeft geleerd dat veel bedrijven tegen soortgelijke problemen aanlopen, maar moeilijk snel advies kunnen vinden. Dat betekent dat er veel blijft liggen dat eigenlijk juist snel moet worden opgelost, of dat er veel kostbare tijd moet worden ingezet, om nieuwe regelingen of nieuwe oplossingen te bedenken. JuriMail biedt hier voor u de oplossing. Een snelle analyse van de situatie en voor u het weet heeft u een kant en klare regeling voor u liggen. Ook het snel en eenvoudig documenten bestellen biedt een goede oplossing. De kostenbesparing en de tijdwinst kunnen voor het ondernemen worden ingezet.
Wat is er mogelijk? Een kort, niet uitputtend overzicht:
- Advies en gesprekspartner WOR-medezeggenschap.
- Advies over CAO's en arbeidsvoorwaarden.
- Arbeidscontracten bestellen, zowel algemeen als specifiek gericht op uw bedrijf.
- Modellen voor uw personeelshandboek, bijvoorbeeld social media, seksuele intimidatie of rookbeleid.
- Advies en Begeleiding ontslagtrajecten.
- Algemene check up van uw bedrijf t.a.v. personeelsbeleid.
- Informatiebijeenkomst over diverse onderwerpen bijvoorbeeld uw CAO, uw arbeidsvoorwaarden, personeelshandboek of uw beleid ten aanzien van veiligheid. In een wat luchtiger setting, denk eens aan een workshop tijdens de lunch.
Naast bedrijven sta ik ook klaar voor werknemers. Wilt u advies over uw arbeidsvoorwaarden of dreigt er ontslag? Dan kunt u altijd contact opnemen. Ook kunt u mij inschakelen om uw beëindigingsovereenkomst te checken, zoals ik bij velen al gedaan heb.
Sinds kort is het mogelijk om online met mij te chatten. Maak gebruik van die mogelijkheid, sneller kan ik u niet van dienst zijn.
De WMO:
Bedrijfsgegevens:
BTW-nr.: NL001652829B47
Kvk: 08139772
Telefoonnummers: 06-36437303 / 053-4619377
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Adres: Zomerweg 157, 7532 RB Enschede
Disclaimer
De inhoud van deze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Desalniettemin kan Jurimail niet instaan voor de juistheid of volledigheid van de gepubliceerde gegevens en/of informatie. Jurimail aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade, van welke aard dan ook, die op enigerlei wijze voortvloeit uit het gebruik van deze website, daaronder mede begrepen handelen, nalaten en/of beslissingen die gebaseerd zijn op bedoelde informatie, alsmede de (tijdelijke) onmogelijkheid om de site te kunnen gebruiken.
Wijzigingen en /of aanvullingen kunnen op elk moment zonder voorafgaande aankondiging worden aangebracht.